Stewart FilmScreen

Stewart należy do najbardziej utytułowanych i zarazem szanowanych na świecie producentów ekranów projekcyjnych. Jest dla branży projekcyjnej niczym Bentley dla branży motoryzacyjnej. Symbolem najwyższej jakości, dbałości o detale oraz prestiżu.

Firma Stewart FilmScreen zaczęła budować swoją legendę od roku 1947. Od samego początku skupiono się na najwyższej jakości, wyznaczając kierunek dla całej branży. W swoich produktach producent dąży do zachowania wierności obrazu, starając się aby wpływ pomieszczenia w minimalnym stopniu ingerował w jakość obrazu. Każdy ekran jaki trafia do klienta, niezależnie czy z przeznaczeniem do kina domowego, sali konferencyjnej, kina czy dyspozytorni  jest ręcznie wyrabiany przez tych samych specjalistów którzy tworzyli ekrany na zamówienie Lucas film Ltd., sieci kin AMC, NASA, Disneylandów, IBM, BMW, największych amerykańskich stacji telewizyjnych ABC, CBS, NBC, a także wytwórni filmowych takich jak m.in. Paramount, Sony, Walt Disney, MGM. Lista klientów jest imponująca. Jeśli do tego dodamy 2 statuetki Oscara przyznane przez Akademię Filmową za innowacyjność i rozwój technologii projekcyjnej – to jak łatwo zauważyć trudno o drugą taka firmę w branży.

Stewart jako jedyny producent posiada ekrany rekomendowane zarówno przez organizację ISF, THX jak i samego Joe Kane`a (legenda branży video). Oznacza to, że produkty spełniają najbardziej rygorystyczne standardy i normy dla dźwięku i oczywiście obrazu.

O ekranie

Stewart Model A Electriscreen (Basic Wall Mount ElectriScreen) jest nieprzerwanie produkowany od wielu lat. Jest najchętniej wybieranym ekranem elektrycznym z oferty producenta i uchodzi za najlepszy ekran projekcyjny elektrycznie rozwijany, jaki kiedykolwiek powstał. Z racji na najwyższą jakość oraz co za tym idzie również i ceną, ekran Stewart Model A jest najczęściej występuje w instalacjach kina domowego klasy premium oraz instytucjach wykorzystujących do celów profesjonalnych systemy projekcyjne. Ekran znajdziemy wszędzie tam, gdzie kluczowa jest jakość produkcji i nie można iść na kompromis. Jeśli więc posiadasz wysokiej klasy system audio lub projektor kinowy klasy High End to oferta firmy Stewart powinna Ciebie zainteresować. Kino domowe zbudowane w oparciu o wysokiej klasy ekran projekcyjny sprawi, że produkt posłuży na długie lata i przetrwa kilka generacji projektorów.

Cechy

Jak każdy ekran rozwijany z oferty Stewart FilmScreen posiada powierzchnię napinaną za pomocą naciągów bocznych. Dopracowana konstrukcja ekranu sprawia, że nie musimy się martwić o jakiekolwiek falowania materiału. Nawet w najtrudniejszych sytuacjach materiał trzyma idealnie płaską powierzchnię. Mechanizm zaś może nieprzerwanie pracować przez długie lata. Ekran Model A Electriscreen (znany również pod nazwą Basic Wall Mount ElectriScreen) jest jednym z takich produktów, o których się mówi że „które się kupuje raz na długie lata”. Poziom zaawansowania technologicznego oraz użytych komponentów sprawia, że produkty uchodzą za bezawaryjne. Obudowa dostępna w kolorze białym, czarnym oraz szarym.

Ekran Model A jest najlepszą opcją dla osób dysponujących pomieszczeniem użytkowym. Jeśli z jakichś względów masz możliwość stworzenia dedykowanej sali kinowej, to do takiego zastosowania zdecydowanie lepsze są ekrany ramowe.

Stewart Model A Basic Wall Mount ElectriScreen

Powierzchnie projekcyjne

Największa siła i moc legendarnych ekranów firmy Stewart FilmScreen tkwi w sekretnej technologii powierzchni projekcyjnych. Dobór powierzchni jest tak olbrzymi, że przyprawi o zawrót głowy każdego miłośnika wielkiego ekranu. To powierzchnia projekcyjna sprawia, że Stewart to najlepszy ekran projekcyjny jaki możemy kupić. Do dyspozycji otrzymujemy kilkanaście typów powierzchni projekcyjnych. Każda z nich o innych właściwościach i tworzona do innego zastosowania i celów. Do najpopularniejszych powierzchni / materiałów projekcyjnych firmy Stewart należą m.in.: StudioTek 100, Studiotek 130, Firehawk oraz GrayHawk.

StudioTek 100 uchodzi za niedościgniony wzorzec. Oferuje idealne odbicie światła we wszystkich kierunkach. Z racji na szerokie i równomierne rozproszenie światła jest idealna do studiów post-produkcji filmowej oraz sal kinowych z idealnym zaciemnieniem i ciemną kolorystyką wnętrza. Współczynnik odbicia (gain) wynosi 1.0 co zapewnia równomiernie naświetloną powierzchnię bez jakichkolwiek rozjaśnień (hot spot). Powierzchnia jest opcjonalnie oferowana w wersji z perforacją.

StudioTek 130 jest powierzchnią, która pozwoliła firmie zdobyć uznanie w oczach rynku i branży. Była to jedna z pierwszych powierzchni projekcyjnych ze współczynnikiem odbicia wynoszącym 1.3 z idealnie naturalnym kolorem. Nadal powierzchnia uchodzi za referencyjną i jest prawdopodobnie najczęściej wybieranym materiałem projekcyjnym z oferty. W wielu sytuacjach, szczególnie domowych, wybór StudioTek 130 może być lepszym wyborem niż jakiekolwiek innej powierzchni. Idealny wybór do instalacji w salonie oraz dedykowanej sali kinowej. Powierzchnia jest również oferowana w wersji z perforacją.

projekcja w salonie

FireHawk powstał z myślą o zastosowaniu go w pomieszczeniach gdzie nie mamy pełnej kontroli nad oświetleniem lub projekcja ma się odbywać przy włączonym oświetleniu. Aktualnie mamy do czynienia z 4-tą generacją FireHawk, gdzie formuła materiału jest na bieżąco udoskonalana. Idea powierzchni polega na odrzuceniu światła zewnętrznego. W rezultacie obraz ma ograniczone kąty widzenia oraz niższą jasność poza osią projekcji. Kolor powierzchni projekcyjnej jest ciemno szary, zaś sam ekran mocno poprawia percepcję kontrastu i poziom czerni. Współczynnik odbicia wynosi 1.1.

GrayHawk identycznie jak Firehawk, jest powierzchnią typu szarego, przeznaczoną do projekcji w pomieszczeniach gdzie nie mamy pełnej kontroli nad zaciemnieniem i światłem zewnętrznym. Posiada lepszą jednorodność obrazu, bez widocznych punktowych rozjaśnień niż FireHawk. Można również stosować z projektorami o szerokim kącie projekcji. Współczynnik odbicia wynosi 0.9.

Recenzje i nagrody

„Obraz 5/5; Wygląd: 5/5; Wykonanie: 5/5; Opłacalność 5/5.” „Ekran warto stosować w pomieszczeniach, w których ściany, podłoga i sufit są w jasnych kolorach, bo wyświetlany obraz, chociaż jest nieco ciemniejszy, ma lepsze nasycenie barw i prezentuje głębszą czerń. Obraz na Grayhawk RS w porównaniu z oglądanym na standardowym, białym ekranie ma większą głębię, lepsze nasycenie barw i reprodukcję czerni.” Kino Domowe nr 1/2007

Test ekranu

„GrayHawk to powierzchnia referencyjna nie tylko z nazwy. Wpływ tego ekranu na jakość wyświetlanego obrazu jest wprost rewelacyjny. Nie wyobrażam sobie instalacji kina domowego z projektorem klasy high-end bez ekranu podobnej klasy” Audio-Video 09/2005.

Nagroda stewart Firehawk

„Powiedziałbym tak, jeśli kupujesz dobrej klasy projektor i możesz sobie pozwolić zarówno na dobry projektor jak i ekran, wtedy Stewart nie ma jakichkolwiek wad. Upewnij się tylko, że Firehawk jest właściwą powierzchnią do Twoich warunków. Cena Firehawka przy współpracy z dobrym projektorem jest bez wątpienia tego warta!”