Klasa produktu: premium
Zastosowanie: kino domowe
Stewart FilmScreen
Stewart należy do najbardziej utytułowanych i zarazem szanowanych na świecie producentów ekranów projekcyjnych. Jest dla branży projekcyjnej niczym Bentley dla branży motoryzacyjnej. Symbolem najwyższej jakości, dbałości o detale oraz prestiżu.
Firma Stewart FilmScreen zaczęła budować swoją legendę od roku 1947. Od samego początku skupiono się na najwyższej jakości, wyznaczając kierunek dla całej branży. W swoich produktach producent dąży do zachowania wierności obrazu, starając się aby wpływ pomieszczenia w minimalnym stopniu ingerował w jakość obrazu. Każdy ekran jaki trafia do klienta, niezależnie czy z przeznaczeniem do kina domowego, sali konferencyjnej, kina czy dyspozytorni jest ręcznie wyrabiany przez tych samych specjalistów którzy tworzyli ekrany na zamówienie Lucas film Ltd., sieci kin AMC, NASA, Disneylandów, IBM, BMW, największych amerykańskich stacji telewizyjnych ABC, CBS, NBC, a także wytwórni filmowych takich jak m.in. Paramount, Sony, Walt Disney, MGM. Lista klientów jest imponująca. Jeśli do tego dodamy 2 statuetki Oscara przyznane przez Akademię Filmową za innowacyjność i rozwój technologii projekcyjnej – to jak łatwo zauważyć trudno o drugą taka firmę w branży.
Stewart jako jedyny producent posiada ekrany rekomendowane zarówno przez organizację ISF, THX jak i samego Joe Kane`a (legenda branży video). Oznacza to, że produkty spełniają najbardziej rygorystyczne standardy i normy dla dźwięku i oczywiście obrazu.
Seria Cima stanowi uzupełnienie oferty podstawowej producenta i została stworzona dla klientów, którzy poszukują tańszych produktów ale równie wysokiej klasy i jakości.
Stewart Cima BC
Stewart Cima Below Ceiling ElectriScreen to przedstawiciel “budżetowej” (jak na Stewarta) serii ekranów elektrycznych montowanych do ściany lub sufitu. Zaprojektowany i wyprodukowany w USA w tej samej fabryce, w której powstają ekrany do najsłynniejszych instalacji na całym świecie.
Seria Cima ma umożliwić dotarcie z produktami Stewarta do klientów, którzy wcześniej z racji na cenę nie byli w stanie podjąć decyzji o zakupie ekranu referencyjnego. Chociaż Cima jest kilkukrotnie droższa od ekranów rodzimych jak chociażby produkty firmy Adeo, to nadal sporo tańsza od legendarnych Stewart Model A czy Cabaret. Każda dobrej klasy instalacja kina domowego powinna zawierać ekran o dobrych parametrach, powierzchni projekcyjnej oraz zaawansowanej i sprawdzonej technologii. Ekrany z serii Cima z całą pewnością realizują wszystkie wyżej wymienione założenia.
Cechy
Ekrany elektryczne z serii Cima BC posiadają idealnie płaską i równomiernie naciągniętą powierzchnię – napinaną za pomocą naciągów bocznych. Dziesiątki lat badań i doświadczenie w produkcji ekranów sprawiły, że konstrukcja jest wysoce dopracowana. Nie musimy się martwić o jakiekolwiek falowania materiału. Nawet w najtrudniejszych sytuacjach materiał trzyma idealnie płaską powierzchnię.
Wzornictwo pozwala na instalację ekranów w większości zastosowań domowych jak i komercyjnych. W odróżnieniu od modeli flagowych, seria Cima posiada do wyboru jedynie 2 główne powierzchnie projekcyjne: szarą oraz białą. Z opcją perforacji akustycznej. Ekrany można zamówić wyłączenie w kilku zdefiniowanych rozmiarach. Nie mamy zatem możliwości pełnej personalizacji.
Oferowane rozmiary ekranów
Wszystkie ekrany z serii BC oferowane są z 2 długościami czarnego pasa u góry, tzw. TOP. O wymiarach 15 cm i 30 cm.
Format 16:9
Przekątna | Wysokość obrazu | Szerokość obrazu | Czarny drop | Dolna maskownica | Boczna maskownica | Wym.A | Wym.B |
92″ | 114,30 cm | 203,20 cm | 15,24 cm | 5,08 cm | 12,70 cm | 251,76 cm | 139,06 cm |
100″ | 124,46 cm | 220,98 cm | 15,24 cm | 5,08 cm | 12,70 cm | 269,54 cm | 149,22 cm |
110″ | 137,16 cm | 243,84 cm | 15,24 cm | 5,08 cm | 12,70 cm | 292,40 cm | 161,92 cm |
123″ | 152,40 cm | 271,78 cm | 15,24 cm | 5,08 cm | 12,70 cm | 320,34 cm | 177,16 cm |
135″ | 167,64 cm | 299,72 cm | 15,24 cm | 5,08 cm | 12,70 cm | 348,28 cm | 192,40 cm |
Format 16:10
Przekątna | Wysokość obrazu | Szerokość obrazu | Czarny drop | Dolna maskownica | Boczna maskownica | Wym.A | Wym.B |
94″ | 127,00 cm | 203,20 cm | 15,24 cm | 5,08 cm | 12,70 cm | 251,76 cm | 151,76 cm |
109″ | 146,05 cm | 233,68 cm | 15,24 cm | 5,08 cm | 12,70 cm | 282,24 cm | 170,81 cm |
113″ | 152,40 cm | 243,84 cm | 15,24 cm | 5,08 cm | 12,70 cm | 292,40 cm | 177,16 cm |
130″ | 175,26 cm | 279,40 cm | 15,24 cm | 5,08 cm | 12,70 cm | 327,96 cm | 200,02 cm |
137″ | 184,15 cm | 294,64 cm | 15,24 cm | 5,08 cm | 12,70 cm | 343,20 cm | 208,91 cm |
Ekrany Stewart Cima
W ofercie znajdziemy dwa rodzaje materiału ekranu projekcyjnego: szary Tiburon (hiszp. „rekin”) i biały Neve (hiszp. „śnieg”). Dla każdego rozmiaru i materiału w ofercie Cima dostępny jest jeden model stały ramowy, jeden ukryty zwijany oraz zwijany ścienny. Ekrany Cima cechują się tą samą, najwyższą jakością co ich odpowiedniki spod marki Stewart, są jednak stworzone, aby być na tyle wszechstronne, na ile to możliwe.
„Ekrany Cima są tak dobre jak Stewart, wykonane z tą samą dbałością o detale co Stewart i wykończone również na poziomie, którego można oczekiwać od Stewarta”, mówi Jeffrey Thompson, główny manager firmy. Różnica w cenie spowodowana jest tym, że ekrany Cima nie są produkowane na zamówienie oraz będą oferowane w niewielkiej gamie modelowej. „Mamy okazję zaatakować klasę średnią rynku ekranami, które są o nieporównywalnie lepsze od konkurencji i jednocześnie o 20-30 proc. tańsze niż referencyjne modele Stewart”, mówi Kevin Klotzbach, zajmujący się sprzedażą w rejonie Minneapolis.
Powierzchnie projekcyjne
Największa siła i moc legendarnych ekranów firmy Stewart FilmScreen tkwi w sekretnej technologii powierzchni projekcyjnych. Dobór powierzchni jest tak olbrzymi, że przyprawi o zawrót głowy każdego miłośnika wielkiego ekranu. Stewart wprowadzając serię Cima zdecydował się, że produkty z tej linii będą oferowane w 2 typach powierzchni. Białej – Neve i szarej – Tiburon. Nie możemy zatem zamówić ekranu Cima z referencyjnymi powierzchniami serii StudioTek, czy Firehawk. Powierzchnie te zostały zarezerwowane dla produktów Premium Stewarta.
Powierzchnie białe
Neve – biały materiał, idealnie dostosowany do instalacji, w których można dobrze kontrolować oświetlenie. Współczynnik odbicia materiału to 1.1, a kąt widzenia to ponad 80 stopni. Wszelkie niepożądane efekty świetlne i niedoskonałości projekcji na zewnętrznych krawędziach ekranu są zminimalizowane. Projektory kinowe o niższej jasności dzięki dodatniemu współczynnikowi zyskają na jasności w oczach widzów.
Powierzchnie szare
Tiburon – szary materiał, zoptymalizowany pod kątem salek kinowych, w których nie można kontrolować oświetlenia. Współczynnik odbicia wynosi 0.8, a kąt widzenia, podobnie jak w przypadku NEVO, to ponad 80 stopni.
Obydwa materiały dostępne są w ekranach ramowych, ekranach elektrycznych i ekranach elektrycznych do zabudowy, w 5 standardowych rozmiarach i 2 formatach obrazu.
Recenzje i nagrody
„GrayHawk to powierzchnia referencyjna nie tylko z nazwy. Wpływ tego ekranu na jakość wyświetlanego obrazu jest wprost rewelacyjny. Nie wyobrażam sobie, aby instalacja kina domowego z projektorem klasy high-end odbyła się bez ekranu podobnej klasy” Audio-Video 09/2005.
„Powiedziałbym tak, jeśli kupujesz dobrej klasy projektor do kina domowego i możesz sobie pozwolić zarówno na dobry projektor jak i ekran, wtedy Stewart nie ma jakichkolwiek wad. Upewnij się tylko, że Firehawk jest właściwą powierzchnią do Twoich warunków. Cena Firehawka przy współpracy z dobrym projektorem jest bez wątpienia tego warta!”
„Obraz 5/5; Wygląd: 5/5; Wykonanie: 5/5; Opłacalność 5/5.” „Ekran warto stosować w pomieszczeniach, w których ściany, podłoga i sufit są w jasnych kolorach, bo wyświetlany obraz, chociaż jest nieco ciemniejszy, ma lepsze nasycenie barw i prezentuje głębszą czerń. Obraz na Grayhawk RS w porównaniu z oglądanym na standardowym, białym ekranie ma większą głębię, lepsze nasycenie barw i reprodukcję czerni.” Kino Domowe nr 1/2007