Klasa produktu: premium
Zastosowanie: kino domowe, sale konferencyjne

Screen Research

Ten słynny producent ekranów ma swoje korzenie we Francji. Firma została założona w 2001 roku i miała być odpowiedzią na dominację amerykańskiego producenta Stewart FilmScreen. Celem SR od samego początku było stworzenie najlepszych ekranów na rynku. Swoją szansę widzieli w stworzeniu ekranów, które doskonale łączyłyby 2 kluczowe dla kina cechy: doskonały obraz i doskonały dźwięk. Do roku 2000 powierzchnie projekcyjne do sal kinowych były zdominowane przez tradycyjne perforacje, tzn. materiały ekranowe były nakłuwane. Screen Research podszedł zupełnie inaczej do zagadnienia, tworząc i propagując technologię tzw. “plecionych ekranów”. Ich największa zaleta polega na bardzo dobrej przepuszczalności dźwięku przechodzącego przez ekran. Dzięki czemu systemy nagłośnieniowe nie potrzebowały układów cyfrowych “podbijających” wysokie częstotliwości, które częściowo są blokowane przez tradycyjne perforacje ekranów PVC. Nareszcie wysokiej klasy głośniki kinowe mogły być instalowane w systemach domowych za ekranem bez zauważalnej straty na jakości odbioru.

Pod koniec 2010 roku firma Screen Research została wykupiona przez grupę Adeo Group z Włoch. Od tego czasu produkcja odbywa się w potężnej fabryce z bardzo nowoczesnym zapleczem.

Screen Research Supreme 3 InCeiling – ekran do zabudowy sufitowej

Ekran można z powodzeniem stosować zarówno w instalacjach rynku rezydencjalnego jak i instalacjach komercyjnych. W instalacjach kina domowego z wykorzystaniem projektorów domowych, bardzo często Inwestorzy decydują się na sufity podwieszane, ponieważ umożliwiają one przeprowadzenie wszelkich instalacji oraz montaż elementów w zabudowie i jednoczesne ukrycie przed wzrokiem domowników. W przypadku ekranów projekcyjnych olbrzymią zaletą jest fakt, że kaseta wraz z mechanizmem ekranowym pozostaje całkowicie niewidoczna. Większość osób wchodzących do pomieszczenia nawet nie zauważy, że pokój może się zamienić w salę kinową.

Ekran do montażu w suficie podwieszonym potrzebuje minimum 20 cm, aby móc schować kasetę ekranu w konstrukcji sufitowej. Maksymalne obniżenie oferowane przez model Supreme 3 wynosi aż 90 cm.

montaż ekranu w suficie podwieszonym

Ekran Screen Research do montażu w suficie podwieszanym

Produkt SR to najwyższej klasy ekran rozwijany elektrycznie do zabudowy sufitowej z własnym systemem napinania powierzchni projekcyjnej Supreme 3. Ekran posiada podwójny system naciągu ekranu – niezależny obciążnik do materiału projekcyjnego wraz z odrębnym obciążnikiem do napinaczy.

Sam ekran jest zatem osobno naciągany w poziomie jak i w pionie dzięki obciążnikowi dolnej belki napinającej. Zastosowanie pływającej konstrukcji obciążników umożliwia zastosowanie ekranów projekcyjnych o dużych rozmiarach.

System napinaczy TFX

Zadaniem każdego systemu napinaczy ekranowych jest dopilnowanie, aby powierzchnia projekcyjna wisiała w prawidłowy sposób, bez jakichkolwiek fałdowań, zagięć czy marszczeń. Niezbędne jest do tego zastosowanie siły zarówno w poziomie jak i pionie. Najczęściej napięcie powierzchni projekcyjnej realizowane jest przy udziale dolnej belki obciążającej powierzchnię w pionie i zamocowanych do niej linek bocznych, napinających powierzchnię z poziomie, szerokości ekranu. W ten sposób dolny naciąg powoduje jednoczesne napięcie w boki ekranu. System ten się często sprawdza o ile sam ekran ma niewielkie rozmiary i jego ciężar jest niewielki. Problem pojawia się kiedy zastosujemy większą powierzchnię projekcyjną i materiał staje się sztywniejszy i cięższy. Wymagane jest w takiej sytuacji większe dociążenie powierzchni w postaci cięższej belki dolnej. Takie rozwiązanie generuje jednak sporo problemów natury technicznej. Cięższy ekran powoduje problemy ze stabilnością mechanizmu jak i wzrasta ryzyko uszkodzenia wałka na który nawijany jest materiał.

Screen Research opracował własny system napinania o nazwie TFX (Tensioning Floating System) wykorzystuje innowacyjny mechanizm 2 rozprzęgniętych ciężarów – jeden umieszczony wewnątrz drugiego. Jeden mechanizm wywiera siłę w kierunku wysokości, a drugi mechanizm w kierunku szerokości ekranu.

Wymiary ekranu

Ekrany Screen Research Supreme 3 do montażu w suficie podwieszanym oferowane są w formatach 1.78:1 oraz 2.35:1.
Można je zamówić w standardowych szerokościach: 203, 228, 243, 254, 279 oraz 305 cm. Oczywiście jest możliwość wyboru dowolnej szerokości wchodzącej w skład podanego przez producenta zakresu.

Standardowy czarny TOP wynosi 25 cm.

Poniżej rysunek techniczny ekranu o największym dostępnym rozmiarze.

rozmiar ekranu screen research

Powierzchnie projekcyjne

W przypadku producentów ekranowych klasy premium płacimy za 2 rzeczy – jakość wykonania i stabilność pracy mechanizmów oraz powierzchnie projekcyjne, które oferują lepsze parametry od konkurencji. W przypadku Screen Research największą korzyścią jest możliwość zakupu jednej z doskonałych powierzchni transparentnych akustycznie. W sytuacjach kiedy w salonie mamy głośnik centralny oraz / lub głośniki przednie za ekranem.

Powierzchnie

ClearPix 4K  White 1.0  – powierzchnia perforowana stworzona z myślą o rozdzielczościach Ultra HD i powyżej 4K. Zalecana do instalacji w pomieszczeniach gdzie jest pełna kontrola zaciemnienia. Jedna z najlepszych powierzchni do salek kinowych, doskonale przepuszcza dźwięk bez potrzeby korekcji  wysokich tonów. Doskonale neutralna pod względem odbicia kolorów. Certyfikowana zarówno przez THX jak i ISF. Bez efektu Moire.

ClearPix 2 White 1.0 – przed pojawieniem się ClearPix 4K najpopularniejsza powierzchnia akustyczna Screen Research. Oferuje gorsze parametry akustyczne dla przepuszczalności dźwięku niż wersja 4K. Certyfikowana przez THX oraz ISF. Przy zastosowaniu tego materiału projekcyjnego nasze projektory do kina domowego zyskują jasny i wyraźny obraz o szerokich kątach widzenia, zaś zestawy kina domowego mogą zostać zainstalowane z powodzeniem za ekranem.

ClearPix 2 Grey 0.8 – powierzchnia typu szarego, transparentna akustycznie. Poprawiająca jakość postrzeganego kontrastu. Przeznaczona do współpracy z projektorami jasnymi, które cierpią na deficyt czerni, lub do instalacji w jasnych pomieszczeniach.

MultiPix 4K White 1.35 – powierzchnia typu białego. Tradycyjna, nie przepuszczająca dźwięku o współczynniku odbicia wynoszącym 1.35. Zbliżona do słynnego Studiotek 130 firmy Stewart. Doskonała do zastosowań w salinie lub kinie domowym, gdzie mamy pełną kontrolę nad światłem.

MultiPix 4K Grey 1.3 – powierzchnia typu szarego. Tradycyjna, nie przepuszczająca dźwięku o współczynniku odbicia wynoszącym 1.3. Zbliżona do Firehawk firmy Stewart.

SolidPix Sonic White 0.9 – jedna z pierwszych powierzchni akustycznych Screen Research. Zamiast plecionki zawiera tradycyjną mikroperforację. Certyfikowana przez ISF. Spośród dostępnych powierzchni akustycznych oferuje największe tłumienie wysokich częstotliwości z racji na typ materiału.