Klasa produktu: premium
Zastosowanie: kino domowe, prestiżowe sale konferencyjne
Stewart FilmScreen
Stewart należy do najbardziej utytułowanych i zarazem szanowanych na świecie producentów ekranów projekcyjnych. Jest dla branży projekcyjnej niczym Bentley dla branży motoryzacyjnej. Symbolem najwyższej jakości, dbałości o detale oraz prestiżu.
Firma Stewart FilmScreen zaczęła budować swoją legendę od roku 1947. Od samego początku skupiono się na najwyższej jakości, wyznaczając kierunek dla całej branży. W swoich produktach producent dąży do zachowania wierności obrazu, starając się aby wpływ pomieszczenia w minimalnym stopniu ingerował w jakość obrazu. Każdy ekran jaki trafia do klienta, niezależnie czy z przeznaczeniem do kina domowego, sali konferencyjnej, kina czy dyspozytorni jest ręcznie wyrabiany przez tych samych specjalistów którzy tworzyli ekrany na zamówienie Lucas film Ltd., sieci kin AMC, NASA, Disneylandów, IBM, BMW, największych amerykańskich stacji telewizyjnych ABC, CBS, NBC, a także wytwórni filmowych takich jak m.in. Paramount, Sony, Walt Disney, MGM. Lista klientów jest imponująca. Jeśli do tego dodamy 2 statuetki Oscara przyznane przez Akademię Filmową za innowacyjność i rozwój technologii projekcyjnej – to jak łatwo zauważyć trudno o drugą taka firmę w branży.
Stewart jako jedyny producent posiada ekrany rekomendowane zarówno przez organizację ISF, THX jak i samego Joe Kane`a (legenda branży video). Oznacza to, że produkty spełniają najbardziej rygorystyczne standardy i normy dla dźwięku i oczywiście obrazu.
Stewart Visionary – ekran do zabudowy sufitowej
Produkt przeznaczony zarówno do rynku rezydencjalnego jak i komercyjnego. Model jest przeznaczony do instalacji w suficie podwieszanym. Montaż ekranu w suficie podwieszanym to najlepsze rozwiązanie instalacyjne dla ekranów elektrycznych. Kaseta ekranu jest ukryta i pozostaje niewidoczna zarówno w czasie korzystania z ekranu jak i kiedy ekran jest zwinięty i schowany w kasecie.
Instalacja 2-etapowa
Jedną z większych zalet jakie oferuje nam model Visionary Electriscreen od Stewarta to możliwość oddzielenia obudowy ekranowej od mechanizmu wraz z powierzchnią. Ekran możemy zamówić w 2 częściach, tak że w 1 etapie zamontujemy w suficie podwieszanym samą kasetę na ekran. A jak już pomieszczenie będzie wykończone i czyste, to zamontujemy wewnątrz obudowy sam ekran.
Stewart Cabaret to najlepszy ekran elektryczny do salonu jaki możemy spotkać na rynku. Posiada najlepsze rozwiązania technologiczne sprawdzone przez wiele lat w tysiącach produktów. To słynna niezawodność Stewarta w połączeniu z nowoczesnym wzornictwem. Jeśli nie odpowiada nam tradycyjny wygląd ekranu elektrycznego Stewart Model A, to z całą pewnością przekona nas do siebie wersja Cabaret.
Powierzchnie projekcyjne
Największa siła i moc legendarnych ekranów firmy Stewart FilmScreen tkwi w sekretnej technologii powierzchni projekcyjnych. Dobór powierzchni jest tak olbrzymi, że przyprawi o zawrót głowy każdego miłośnika wielkiego ekranu. To powierzchnia projekcyjna sprawia, że Stewart to najlepszy ekran projekcyjny jaki możemy kupić. Do dyspozycji otrzymujemy kilkanaście typów powierzchni projekcyjnych. Każda z nich o innych właściwościach i tworzona do innego zastosowania i celów. Do najpopularniejszych powierzchni / materiałów projekcyjnych firmy Stewart należą m.in.: StudioTek 100, Studiotek 130, Firehawk oraz GrayHawk.
Powierzchnie białe
StudioTek 100 uchodzi za niedościgniony wzorzec. Oferuje idealne odbicie światła we wszystkich kierunkach. Z racji na szerokie i równomierne rozproszenie światła jest idealna do studiów post-produkcji filmowej oraz sal kinowych z idealnym zaciemnieniem i ciemną kolorystyką wnętrza. Współczynnik odbicia (gain) wynosi 1.0 co zapewnia równomiernie naświetloną powierzchnię bez jakichkolwiek rozjaśnień (hot spot). Powierzchnia jest opcjonalnie oferowana w wersji z perforacją.
StudioTek 130 jest powierzchnią, która pozwoliła firmie zdobyć uznanie w oczach rynku i branży. Była to jedna z pierwszych powierzchni projekcyjnych ze współczynnikiem odbicia wynoszącym 1.3 z idealnie naturalnym kolorem. Nadal powierzchnia uchodzi za referencyjną i jest prawdopodobnie najczęściej wybieranym materiałem projekcyjnym z oferty. W wielu sytuacjach, szczególnie domowych, wybór StudioTek 130 może być lepszym wyborem niż jakiekolwiek innej powierzchni. Idealny wybór do instalacji w salonie oraz dedykowanej sali kinowej. Powierzchnia jest również oferowana w wersji z perforacją.
Powierzchnie szare
FireHawk powstał z myślą o zastosowaniu go w pomieszczeniach gdzie nie mamy pełnej kontroli nad oświetleniem lub projekcja ma się odbywać przy włączonym oświetleniu. Aktualnie mamy do czynienia z 4-tą generacją FireHawk, gdzie formuła materiału jest na bieżąco udoskonalana. Idea powierzchni polega na odrzuceniu światła zewnętrznego. W rezultacie obraz ma ograniczone kąty widzenia oraz niższą jasność poza osią projekcji. Kolor powierzchni projekcyjnej jest ciemno szary, zaś sam ekran mocno poprawia percepcję kontrastu i poziom czerni. Współczynnik odbicia wynosi 1.1.
GrayHawk identycznie jak Firehawk, jest powierzchnią typu szarego, przeznaczoną do projekcji w pomieszczeniach gdzie nie mamy pełnej kontroli nad zaciemnieniem i światłem zewnętrznym. Posiada lepszą jednorodność obrazu, bez widocznych punktowych rozjaśnień niż FireHawk. Można również stosować z projektorami o szerokim kącie projekcji. Współczynnik odbicia wynosi 0.9.
Phantom HALR przedstawiamy jako ostatnią, ponieważ to najnowszy produkt. Stanowi odpowiedź na niezwykłą popularność ekranów typu ALR (Ambient Light Rejecting). Powierzchnia projekcyjna odrzuca światło otoczenia i całą swoją energię skupia ku widzom znajdującym się na przeciwko ekranu. Zalecana jest do jasnych salonów i pokojów z dużą ilością okien, lub takich w którym projekcja będzie się odbywała przy włączonym oświetleniu.
Recenzje i nagrody
„Powiedziałbym tak, jeśli kupujesz dobrej klasy projektor do kina domowego i możesz sobie pozwolić zarówno na dobry projektor jak i ekran, wtedy Stewart nie ma jakichkolwiek wad. Upewnij się tylko, że Firehawk jest właściwą powierzchnią do Twoich warunków. Cena Firehawka przy współpracy z dobrym projektorem jest bez wątpienia tego warta!”
„GrayHawk to powierzchnia referencyjna nie tylko z nazwy. Wpływ tego ekranu na jakość wyświetlanego obrazu jest wprost rewelacyjny. Nie wyobrażam sobie instalacji kina domowego z projektorem klasy high-end bez ekranu podobnej klasy” Audio-Video 09/2005.
„Obraz 5/5; Wygląd: 5/5; Wykonanie: 5/5; Opłacalność 5/5.” „Ekran warto stosować w pomieszczeniach, w których ściany, podłoga i sufit są w jasnych kolorach, bo wyświetlany obraz, chociaż jest nieco ciemniejszy, ma lepsze nasycenie barw i prezentuje głębszą czerń. Obraz na Grayhawk RS w porównaniu z oglądanym na standardowym, białym ekranie ma większą głębię, lepsze nasycenie barw i reprodukcję czerni.” Kino Domowe nr 1/2007