Klasa produktu: premium
Zastosowanie: kino domowe, sale konferencyjne

Stewart FilmScreen

Stewart należy do najbardziej utytułowanych i zarazem szanowanych na świecie producentów ekranów projekcyjnych. Jest dla branży projekcyjnej niczym Bentley dla branży motoryzacyjnej. Symbolem najwyższej jakości, dbałości o detale oraz prestiżu.

Firma Stewart FilmScreen zaczęła budować swoją legendę od roku 1947. Od samego początku skupiono się na najwyższej jakości, wyznaczając kierunek dla całej branży. W swoich produktach producent dąży do zachowania wierności obrazu, starając się aby wpływ pomieszczenia w minimalnym stopniu ingerował w jakość obrazu. Każdy ekran jaki trafia do klienta, niezależnie czy z przeznaczeniem do kina domowego, sali konferencyjnej, kina czy dyspozytorni  jest ręcznie wyrabiany przez tych samych specjalistów którzy tworzyli ekrany na zamówienie Lucas film Ltd., sieci kin AMC, NASA, Disneylandów, IBM, BMW, największych amerykańskich stacji telewizyjnych ABC, CBS, NBC, a także wytwórni filmowych takich jak m.in. Paramount, Sony, Walt Disney, MGM. Lista klientów jest imponująca. Jeśli do tego dodamy 2 statuetki Oscara przyznane przez Akademię Filmową za innowacyjność i rozwój technologii projekcyjnej – to jak łatwo zauważyć trudno o drugą taka firmę w branży.

Stewart jako jedyny producent posiada ekrany rekomendowane zarówno przez organizację ISF, THX jak i samego Joe Kane`a (legenda branży video). Oznacza to, że produkty spełniają najbardziej rygorystyczne standardy i normy dla dźwięku i oczywiście obrazu.

stewart cima ac do sufitu

Stewart Cima Above Ceiling Visionary – ekran sufitowy

Stewart FilmScreen od dziesiątek lat wyznacza trendy i jest niedoścignionym wzorcem dla wielu producentów ekranów. Posiada wiele unikalnych technologi oraz co najważniejsze powierzchni projekcyjnych, które uchodzą za referencyjne. Branża zgodnie uważa je za najlepsze materiały projekcyjne jakie możemy spotkać w ekranach projekcyjnych. Produkty o takiej renomie i klasie niestety mają swoją cenę, która dla wielu klientów była poza zasięgiem reki. Była, ponieważ kilka lat temu Stewart FilmScreen postanowił zmienić ta sytuację wprowadzając do sprzedaży całkiem nową serię, a właściwie to linię produktową – Stewart Cima.

Ekrany CIMA to nowa linia ekranów projekcyjnych, produkowanych przez renomowaną firmę Stewart Filmscreen. Znany wszystkim producent high-endowych ekranów rozszerzył ofertę o ekrany projekcyjne w standardowych rozmiarach i formatach obrazu, aby dotrzeć ze swoją jakością do większej liczby klientów. Jest tańszą alternatywą dla ekranu Stewart FilmScreen Visionary.

Zalety Serii CIMA

Ekrany CIMA oferowane są w standardowych konfiguracjach i rozmiarach dla instalacji audio-video, w których wymagana jest najwyższa jakość, wytrzymałość i wydajność ekranu, ale specyfika salki nie wymaga, aby ekran był produkowany na miarę. Zaprojektowane i produkowane w USA, ekrany CIMA oferują referencyjną jakość produktów Stewarta dla szerszej grupy klientów.

Jakie są główne zalety ekranów CIMA?

  • Perfekcyjny balans pomiędzy wydajnością i ceną
  • Wyjątkowa jednolitość i wydajność materiału
  • Najwyższa jakość i wytrzymałość, jakiej oczekuje się od ekranów Stewarta
  • Ekran CIMA można zamówić w jednym z 5 standardowych rozmiarów i 2 formatów obrazu, dzięki czemu łatwo dopasować ekran projekcyjny do warunków salki kinowej
  • Dostępny w jednym z dwóch materiałów: biały ekran do salek z dobrą kontrolą oświetlenia, szary ekran do salek kinowych z gorszą kontrolą światła
  • Przygotowany do projekcji 4K+ (jak wszystkie ekrany Stewart Filmscreen)
  • Wyprodukowany w USA

Cima bez napinaczy

Czym różnią się ekrany CIMA od tradycyjnych ekranów Stewarta?

Stewart Filmscreen zdążył przyzwyczaić nas do wykonywanych na indywidualne zamówienie ekranów, przystosowanych dokładnie do danej instalacji i warunków panujących w salce kinowej. Elektryczne ekrany do projektora CIMA są tworzone z myślą o wygodzie i łatwości wyboru, dzięki czemu łatwo dopasujemy rozwijany ekran elektryczny z gotowej palety do swojej sali kinowej.

W skład serii CIMA wchodzą także elektryczne ekrany do montażu w suficie podwieszanym i ekrany ramowe. Wszystkie ekrany Stewart CIMA są przygotowane do projekcji 4K+ – Stewart od lat wytwarza ekrany, które mogą obsłużyć rozdzielczość dużo większą niż 4K. Stąd firma postanowiła wprowadzić logo 4k+, oznaczające, że ekran projekcyjny jest przygotowany na wysokie rozdzielczości, niezależnie od stopnia zaawansowania projektora. Ekrany projekcyjne CIMA nie mają również żadnych problemów z obsługą 3D. Ma to zagwarantować komfort klienta, który zechce podłączyć swój projektor kinowy 4K z ekranem producenta.

Ekrany Stewart Cima

W ofercie znajdziemy dwa rodzaje materiału ekranu projekcyjnego: szary Tiburon (hiszp. “rekin”) i biały Neve (hiszp. “śnieg”). Dla każdego rozmiaru i materiału w ofercie Cima dostępny jest jeden model stały ramowy, jeden ukryty zwijany oraz zwijany ścienny. Ekrany Cima cechują się tą samą, najwyższą jakością co ich odpowiedniki spod marki Stewart, są jednak stworzone, aby być na tyle wszechstronne, na ile to możliwe.

Ekrany Cima są tak dobre jak Stewart, wykonane z tą samą dbałością o detale co Stewart i wykończone również na poziomie, którego można oczekiwać od Stewarta”, mówi Jeffrey Thompson, główny manager firmy. Różnica w cenie spowodowana jest tym, że ekrany Cima nie są produkowane na zamówienie oraz będą oferowane w niewielkiej gamie modelowej. “Mamy okazję zaatakować klasę średnią rynku ekranami, które są o nieporównywalnie lepsze od konkurencji i jednocześnie o 20-30 proc. tańsze niż referencyjne modele Stewart”, mówi Kevin Klotzbach, zajmujący się sprzedażą w rejonie Minneapolis.

stewart cima w suficie

Powierzchnie projekcyjne

Największa siła i moc legendarnych ekranów firmy Stewart FilmScreen tkwi w sekretnej technologii powierzchni projekcyjnych. Dobór powierzchni jest tak olbrzymi, że przyprawi o zawrót głowy każdego miłośnika wielkiego ekranu. Stewart wprowadzając serię Cima zdecydował się, że produkty z tej linii będą oferowane w 2 typach powierzchni. Białej – Neve i szarej – Tiburon. Nie możemy zatem zamówić ekranu Cima z referencyjnymi powierzchniami serii StudioTek, czy Firehawk. Powierzchnie te zostały zarezerwowane dla produktów Premium Stewarta.

Powierzchnie białe

Neve – biały materiał, idealnie dostosowany do instalacji, w których można dobrze kontrolować oświetlenie. Współczynnik odbicia materiału to 1.1, a kąt widzenia to ponad 80 stopni. Wszelkie niepożądane efekty świetlne i niedoskonałości projekcji na zewnętrznych krawędziach ekranu są zminimalizowane.

Powierzchnie szare

Tiburon – szary materiał, zoptymalizowany pod kątem salek kinowych, w których nie można kontrolować oświetlenia. Współczynnik odbicia wynosi 0.8, a kąt widzenia, podobnie jak w przypadku NEVO, to ponad 80 stopni.

Obydwa materiały dostępne są w ekranach ramowych, ekranach elektrycznych i ekranach elektrycznych do zabudowy, w 5 standardowych rozmiarach i 2 formatach obrazu.

Recenzje i nagrody

Nagroda stewart Firehawk

“Powiedziałbym tak, jeśli kupujesz dobrej klasy projektor i możesz sobie pozwolić zarówno na dobry projektor jak i ekran, wtedy Stewart nie ma jakichkolwiek wad. Upewnij się tylko, że Firehawk jest właściwą powierzchnią do Twoich warunków. Cena Firehawka przy współpracy z dobrym projektorem jest bez wątpienia tego warta!”

Test ekranu

“GrayHawk to powierzchnia referencyjna nie tylko z nazwy. Wpływ tego ekranu na jakość wyświetlanego obrazu jest wprost rewelacyjny. Nie wyobrażam sobie instalacji kina domowego z projektorem klasy high-end bez ekranu podobnej klasy” Audio-Video 09/2005.

“Obraz 5/5; Wygląd: 5/5; Wykonanie: 5/5; Opłacalność 5/5.” “Ekran warto stosować w pomieszczeniach, w których ściany, podłoga i sufit są w jasnych kolorach, bo wyświetlany obraz, chociaż jest nieco ciemniejszy, ma lepsze nasycenie barw i prezentuje głębszą czerń. Obraz na Grayhawk RS w porównaniu z oglądanym na standardowym, białym ekranie ma większą głębię, lepsze nasycenie barw i reprodukcję czerni.” Kino Domowe nr 1/2007

Ciekawe artykuły

Test dwóch powierzchni projekcyjnych firmy Stewart FilmScreen o odmiennych właściwościach i zastosowaniu. Najpopularniejsza powierzchnia do domowej sali kinowej kontra powierzchnia dedykowana do instalacji w salonie:  „Najlepsze ekrany projekcyjne – Stewart StudioTek 100 i Phantom HALR

Artykuł pod tytułem „9 rzeczy do rozważenia przed zakupem ekranu” traktuje o podstawowych elementach i zagadnieniach na które musimy zwrócić uwagę zanim zabierzmy się za szukanie ekranów projekcyjnych.

Przeglądając ofertę ekranów projekcyjnych zauważymy, że ceny poszczególnych modeli potrafią się różnić znacząco. Ekrany produkowane w Polsce kosztują jedynie część tego, co najlepsze ekrany amerykańskie. „Różnica w cenach ekranów?” czyli z czego wynika różnica w cenach ekranów…