Klasa produktu: premium
Zastosowanie: kino domowe, prestiżowe sale konferencyjne
Stewart FilmScreen
Stewart należy do najbardziej utytułowanych i zarazem szanowanych na świecie producentów ekranów projekcyjnych. Jest dla branży projekcyjnej niczym Bentley dla branży motoryzacyjnej. Symbolem najwyższej jakości, dbałości o detale oraz prestiżu.
Firma Stewart FilmScreen zaczęła budować swoją legendę od roku 1947. Od samego początku skupiono się na najwyższej jakości, wyznaczając kierunek dla całej branży. W swoich produktach producent dąży do zachowania wierności obrazu, starając się aby wpływ pomieszczenia w minimalnym stopniu ingerował w jakość obrazu. Każdy ekran jaki trafia do klienta, niezależnie czy z przeznaczeniem do kina domowego, sali konferencyjnej, kina czy dyspozytorni jest ręcznie wyrabiany przez tych samych specjalistów którzy tworzyli ekrany na zamówienie Lucas film Ltd., sieci kin AMC, NASA, Disneylandów, IBM, BMW, największych amerykańskich stacji telewizyjnych ABC, CBS, NBC, a także wytwórni filmowych takich jak m.in. Paramount, Sony, Walt Disney, MGM. Lista klientów jest imponująca. Jeśli do tego dodamy 2 statuetki Oscara przyznane przez Akademię Filmową za innowacyjność i rozwój technologii projekcyjnej – to jak łatwo zauważyć trudno o drugą taka firmę w branży.
Stewart jako jedyny producent posiada ekrany rekomendowane zarówno przez organizację ISF, THX jak i samego Joe Kane`a (legenda branży video). Oznacza to, że produkty spełniają najbardziej rygorystyczne standardy i normy dla dźwięku i oczywiście obrazu.
O ekranie Stewart Cabaret
Ekran projekcyjny Stewart Cabaret jest pierwszym elektrycznie rozwijanym ekranem który powstał z myślą o instalacji w luksusowych i nowoczesnych wnętrzach. Od jakiegoś czasu Stewart FilmScreen obserwując trendy na rynku instalacji audio-video zauważył, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania kina domowego przeznaczone do instalacji w salonach naszych domów i mieszkań. Ograniczenia przestrzenne sprawiły, że nie każdy może myśleć o stworzeniu dedykowanej sali kinowej, a jednocześnie wielu z nasz nie chce rezygnować z przyjemności jaką daje nam własne kino. Stąd pomysł, aby stworzyć ekran który będzie pięknie się prezentował w każdym wnętrzu. Jednak jego nietypowy wygląd i możliwości instalacyjne sprawiły, że produkt z sukcesem przyjął się również na rynku komercyjnym.
Z nową, pięknie zaprojektowaną kasetą ekranową, seria Cabaret proponuje innowacyjne podejście do tematu ekranów rozwijanych. Stewart Cabaret będzie doskonale wyglądał w zarówno zawieszony w salonie jak i pomieszczeniach multimedialnych, pomieszczeniach do gier, czy pokojach odsłuchowych u audiofilów. Trudno sobie wyobrazić instalację ekranu tej klasy bez porządnego systemu kina domowego.
cechy
Jak każdy ekran elektryczny z oferty Stewart FilmScreen posiada powierzchnię napinaną za pomocą naciągów bocznych. Dopracowana konstrukcja ekranu sprawia, że nie musimy się martwić o jakiekolwiek falowania materiału. Nawet w najtrudniejszych sytuacjach materiał trzyma idealnie płaską powierzchnię.
Smukły i nowoczesny kształt sprawia, że Stewart Cabaret możemy zainstalować w niemal każdym wnętrzu. To idealny ekran elektryczny do salonu. Nawet jeśli zostanie zamontowany na widoku, indywidualne wykończenie kasety pozwoli na wtopienie się ekranu w każde wnętrze.
Poza atutem wizualnym, seria Stewart Cabaret została zoptymalizowana również pod kątem łatwości instalacji. Standardowe uchwyty montażowe pozwalają na montaż w sposób, który pozwoli całkowicie zamaskować, ukrywając je w części obudowy kasety. Jeśli chcemy odsunąć kasetę ekranu od ściany do której montujemy ekran, do dyspozycji będziemy mieli uchwyty idealnie spasowane z obudową kasety. Ten sposób montażu przeznaczony jest do instalacji, w których domownicy korzystają równocześnie z telewizora zawieszonego na ścianie jak i systemu projekcyjnego. Ekran po rozwinięciu się jest odsunięty od ekranu telewizora i płynnie rozwija się przed jego frontem. Te wszystkie rozwiązania instalacyjne sprawiają, że piękna kaseta ekranowa idealnie wtapia się w ścianę, a uchwyty mocujące nie rzucają się w oczy.
Stewart Cabaret to najlepszy ekran elektryczny do salonu jaki możemy spotkać na rynku. Posiada najlepsze rozwiązania technologiczne sprawdzone przez wiele lat w tysiącach produktów. To słynna niezawodność Stewarta w połączeniu z nowoczesnym wzornictwem. Jeśli nie odpowiada nam tradycyjny wygląd ekranu elektrycznego Stewart Model A, to z całą pewnością przekona nas do siebie wersja Cabaret.
Stylowa obudowa kasety standardowo jest oferowana w kolorze czarnego lub białego połysku. Można ją jednak spersonalizować dobierając jedną z wielu opcji wykończeniowych. Nie tylko obudowę ekranu można zamówić w dowolnym kolorze, dopasowując ją do instalowanych wnętrz. Nowością jest możliwość wykończenia kasety w dowolnym materiale – może to być skóra lub inny materiał jaki sobie zażyczymy.
Jedną z opcji możliwych podczas zamawiania ekranu jest oświetlenie led wbudowane w obudowę ekranu. Może ono zostać zamówione w wersjach nie tylko różniących się kolorem, ale nawet wzorem świecenia.
Powierzchnie projekcyjne
Największa siła i moc legendarnych ekranów firmy Stewart FilmScreen tkwi w sekretnej technologii powierzchni projekcyjnych. Dobór powierzchni jest tak olbrzymi, że przyprawi o zawrót głowy każdego miłośnika wielkiego ekranu. To powierzchnia projekcyjna sprawia, że Stewart to najlepszy ekran projekcyjny jaki możemy kupić. Do dyspozycji otrzymujemy kilkanaście typów powierzchni projekcyjnych. Każda z nich o innych właściwościach i tworzona do innego zastosowania i celów. Do najpopularniejszych powierzchni / materiałów projekcyjnych firmy Stewart należą m.in.: StudioTek 100, Studiotek 130, Firehawk oraz GrayHawk.
Powierzchnie białe
StudioTek 100 uchodzi za niedościgniony wzorzec. Oferuje idealne odbicie światła we wszystkich kierunkach. Z racji na szerokie i równomierne rozproszenie światła jest idealna do studiów post-produkcji filmowej oraz sal kinowych z idealnym zaciemnieniem i ciemną kolorystyką wnętrza. Współczynnik odbicia (gain) wynosi 1.0 co zapewnia równomiernie naświetloną powierzchnię bez jakichkolwiek rozjaśnień (hot spot). Powierzchnia jest opcjonalnie oferowana w wersji z perforacją.
StudioTek 130 jest powierzchnią, która pozwoliła firmie zdobyć uznanie w oczach rynku i branży. Była to jedna z pierwszych powierzchni projekcyjnych ze współczynnikiem odbicia wynoszącym 1.3 z idealnie naturalnym kolorem. Nadal powierzchnia uchodzi za referencyjną i jest prawdopodobnie najczęściej wybieranym materiałem projekcyjnym z oferty. W wielu sytuacjach, szczególnie domowych, wybór StudioTek 130 może być lepszym wyborem niż jakiekolwiek innej powierzchni. Idealny wybór do instalacji w salonie oraz dedykowanej sali kinowej. Powierzchnia jest również oferowana w wersji z perforacją.
Powierzchnie szare
FireHawk powstał z myślą o zastosowaniu go w pomieszczeniach gdzie nie mamy pełnej kontroli nad oświetleniem lub projekcja ma się odbywać przy włączonym oświetleniu. Aktualnie mamy do czynienia z 4-tą generacją FireHawk, gdzie formuła materiału jest na bieżąco udoskonalana. Idea powierzchni polega na odrzuceniu światła zewnętrznego. W rezultacie obraz ma ograniczone kąty widzenia oraz niższą jasność poza osią projekcji. Kolor powierzchni projekcyjnej jest ciemno szary, zaś sam ekran mocno poprawia percepcję kontrastu i poziom czerni. Współczynnik odbicia wynosi 1.1.
GrayHawk identycznie jak Firehawk, jest powierzchnią typu szarego, przeznaczoną do projekcji w pomieszczeniach gdzie nie mamy pełnej kontroli nad zaciemnieniem i światłem zewnętrznym. Posiada lepszą jednorodność obrazu, bez widocznych punktowych rozjaśnień niż FireHawk. Można również stosować z projektorami o szerokim kącie projekcji. Współczynnik odbicia wynosi 0.9.
Phantom HALR przedstawiamy jako ostatnią, ponieważ to najnowszy produkt. Stanowi odpowiedź na niezwykłą popularność ekranów typu ALR (Ambient Light Rejecting). Powierzchnia projekcyjna odrzuca światło otoczenia i całą swoją energię skupia ku widzom znajdującym się na przeciwko ekranu. Zalecana jest do jasnych salonów i pokojów z dużą ilością okien, lub takich w którym projekcja będzie się odbywała przy włączonym oświetleniu.
Więcej informacji o ekranach
Jeśli chcielibyście wiedzieć więcej o ekranach projekcyjnych zapraszamy do przeczytania naszych wpisów na blogu poświęconych tej tematyce. Polecamy m.in. artykuł „Najlepsze ekrany projekcyjne – Stewart StudioTek 100 i Phantom HALR” – test dwóch powierzchni projekcyjnych o odmiennych właściwościach i zastosowaniu. Kolejny artykuł „9 rzeczy do rozważenia przed zakupem ekranu” traktuje o podstawowych elementach i zagadnieniach na które musimy zwrócić uwagę zanim zabierzmy się za szukanie ekranów projekcyjnych. Ostatnim artykułem, który polecamy do przeczytania to „Różnica w cenach ekranów?” czyli z czego wynika różnica w cenach ekranów. Co w przypadku ekranów Stewart FilmScreen jest szczególnie ważne.
Recenzje i nagrody
„Powiedziałbym tak, jeśli kupujesz dobrej klasy projektor do kina domowego i możesz sobie pozwolić zarówno na dobry projektor jak i ekran, wtedy Stewart nie ma jakichkolwiek wad. Upewnij się tylko, że Firehawk jest właściwą powierzchnią do Twoich warunków. Cena Firehawka przy współpracy z dobrym projektorem jest bez wątpienia tego warta!”
„GrayHawk to powierzchnia referencyjna nie tylko z nazwy. Wpływ tego ekranu na jakość wyświetlanego obrazu jest wprost rewelacyjny. Nie wyobrażam sobie instalacji kina domowego z projektorem klasy high-end bez ekranu podobnej klasy” Audio-Video 09/2005.
„Obraz 5/5; Wygląd: 5/5; Wykonanie: 5/5; Opłacalność 5/5.” „Ekran warto stosować w pomieszczeniach, w których ściany, podłoga i sufit są w jasnych kolorach, bo wyświetlany obraz, chociaż jest nieco ciemniejszy, ma lepsze nasycenie barw i prezentuje głębszą czerń. Obraz na Grayhawk RS w porównaniu z oglądanym na standardowym, białym ekranie ma większą głębię, lepsze nasycenie barw i reprodukcję czerni.” Kino Domowe nr 1/2007