Ekrany Cima – linia ekranów projekcyjnych referencyjnej firmy Stewart
Pierwsze skojarzenie związane z firmą Stewart Filmscreen to high-endowe, dostosowane do potrzeb użytkownika, a więc i drogie ekrany projekcyjne. W rzeczy samej, tak wyglądała działalność tej renomowanej firmy od 1947 roku. Teraz jednak Stewart zrywa z tradycją, przedstawiając swoją pierwszą linię ekranów klasy średniej o nazwie Cima (hiszp. „szczyt góry”) na targach InfoComm 2012.
„Jeżeli chodzi o high-endową sprzedaż, radzimy sobie całkiem dobrze”, mówi skromnie Joaquin Rivera, wiceprezes ds. Sprzedaży. Istotnie, Stewart niezmiennie okupuje pierwsze miejsca rankingów sprzedaży high-endowych ekranów projekcyjnych. Badania dowodzą, że aż 75 proc. dealerów z pierwszej setki rankingu CE Pro korzysta z ekranów Stewart Filmscreen.
Problem tkwi w tym, że o ile najbardziej renomowane firmy używają ekranów Stewarta do instalacji, które wymagają najwyższej jakości i największych rozmiarów ekranu, tak podczas tańszych projektów muszą zwrócić się do kogoś innego.
Rozwiązaniem jest wprowadzenie do sprzedaży serii Cima. Produkty z tej linii mają kosztować około 20-30 proc. mniej niż ekrany Stewarta o podobnych parametrach. Choć w porównaniu z budżetowymi markami to wciąż nie tak tanio, należy wziąć pod uwagę fakt, że nowa linia Cima zachowuje legendarną jakość droższych produktów, sprzedawanych pod marką Stewart.
„Ekrany Cima są tak dobre jak Stewart, wykonane z tą samą dbałością o detale co Stewart i wykończone również na poziomie, którego można oczekiwać od Stewarta”, mówi Jeffrey Thompson, główny manager firmy. Różnica w cenie spowodowana jest tym, że ekrany Cima nie są produkowane na zamówienie oraz będą oferowane w niewielkiej gamie modelowej.
„Mamy okazję zaatakować klasę średnią rynku ekranami, które są o nieporównywalnie lepsze od konkurencji i jednocześnie o 20-30 proc. tańsze niż referencyjne modele Stewart”, mówi Kevin Klotzbach, zajmujący się sprzedażą w rejonie Minneapolis.
Ekrany Cima dostępne będą w najpopularniejszych rozmiarach, w pięciu modelach na każdy format obrazu. W ofercie będą dwa rodzaje materiału ekranu: szary Tiburon (hiszp. „rekin”) i biały Neve (hiszp. „śnieg”). Dla każdego rozmiaru i materiału w ofercie Cima będzie jeden model stały, jeden ukryty zwijany oraz jeden zwijany ścienny. Ekrany Cima cechują się tą samą, najwyższą jakością co ich odpowiedniki spod marki Stewart, są jednak stworzone, aby być na tyle wszechstronne, na ile to możliwe.
Więc, na przykład, ekrany Cima mają ograniczony współczynnik odbijania światła – do 0.95 dla szarego i 1.1 dla białego materiału. Stewart nie zastosował matowego, białego ekranu ze współczynnikiem odbijania 1.0, ponieważ rozpraszałby światło po całym pokoju – dobre rozwiązanie do pomieszczenia, które jest do tego przystosowane, jednak nie jest to optymalne wyjście dla większości instalacji.
Aby ekrany Cima pasowały do większości projektów, Stewart produkuje je z wyjątkowo wytrzymałych materiałów. Ekrany wciąż wyglądają gładko – nie ma problemów z projekcją obrazów w rozdzielczości 4k i większej – ale są minimalnie chropowate, co czyni je wytrzymalszymi niż ich odpowiedniki spod znaku Stewarta.
Rivera zaznacza, że czasami instalatorzy noszą przy sobie narzędzia, które mogą zarysować ekran. Linia Cima jest odporniejsza na takie właśnie zagrożenia. Dodatkowo, materiał ekranu jest łatwiejszy do czyszczenia niż delikatniejsze powierzchnie – ogromna zaleta dla komercyjnych instalacji audio-video. Ponadto, ekrany Cima są wyposażone w inny system montowania niż odpowiedniki Stewarta, co czyni je bardzo łatwymi do instalacji. Produkty z linii Cima są po prostu tak dobre jak Stewart, nie można ich jednak zindywidualizować.
Dave McFarland, nowo mianowany dyrektor marketingu Stewarta, tłumaczy, że Cima to „wysoce elastyczny” produkt, podczas gdy flagowa marka powinna być instalowana w przypadku, gdy klient pragnie „idealnego dopasowania” ekranu do konkretnego otoczenia, instalacji i projektora kinowego.
„Cima jest łatwa do zamówienia, łatwa do zainstalowania i łatwa w serwisowaniu. Ze szczególną potrzebą do specyficznej instalacji należy wybrać się do Stewarta”, podsumowuje McFarland.
Nasza firma jest oczywiście certyfikowanym sprzedawcą i doradcą w zakresie produktów Stewart CIMA. Przeszliśmy odpowiednie szkolenie i posiadamy niezbędną wiedzę w zakresie projektowania systemów kinowych, projekcyjnych oraz doboru poszczególnych rozwiązań.
Ekran ramowy Stewart CIMA Wallscreen
Zapoznaj się z prezentacją produktu – ekran projekcyjny Stewart CIMA Wallscreen, ekran ramowy do montażu na ścianie.
Ekran elektryczny do zabudowy sufitowej Stewart CIMA Above Ceiling
Zapoznaj się z prezentacją produktu – ekran projekcyjny do zabudowy w suficie podwieszanym Stewart CIMA Above Ceiling, elektrycznie rozwijany do montażu w zabudowie sufitowej.