Ekran z maskownicami bocznymi

Klasa produktu: premium
Zastosowanie: sale kinowe, montaż głośników za ekranem.
Zakres cenowy: od 55 000 zł – 140 000 zł

O firmie Screen Research możecie przeczytać więcej w naszej prezentacji ekranu do kina – modelu Supreme FS3. Oferta producenta zawiera 2 grupy ekranów z systemem maskownic – system 4-kierunkowy z niezależnymi maskownicami w pionie i poziomie oraz system 2-kierunkowy z maskownicami pracującymi albo w pionie albo poziomie. W zależności od wybranej opcji na etapie zamówienia.

Seria X-Mask 2-way bazuje na ekranie ramowym wyposażonym w system bocznych maskownic. W zależności od wymagań systemu do wyboru mamy opcję XLR (maskownice boczne – „laterial”) lub XTR (maskownice pionowe – góra / dół). W 2016 została zaprezentowana kolejna, najnowsza generacja z udoskonalonymi rozwiązaniami.

Nowa, usztywniona rama została zaprojektowana z solidniejszymi mechanizmami napinającymi. System maskownic działa płynniej i pracuje znacznie ciszej niż konkurencyjne technologie stosujące podobne rozwiązania. W serii 2-Way Screen Research zastosował po raz pierwszy najnowsze ultra ciche silniki firmy Nice, które oferują wyższą kulturę pracy niż rozwiązania stosowane przez konkurencję. Dzięki temu zabiegowi została też przeprojektowana rama ekranu, która w efekcie jeszcze bliżej przylega powierzchni projekcyjnej i nie tworzy cienia padającego na ekran podczas projekcji.

Maskownice poziome XLR3

Maskownice boczne w zależności od wybranej wersji ekranu poruszają się w pionie lub poziomie. W przypadku wersji z maskownicami poziomymi ekran natywnie ma format 2.35:1/2.40:1 i wraz z przesuwaniem się paneli może zredukować wielkość ekranu do proporcji 1.33:1 uzyskując po drodze format 1.78:1. Maksymalny rozmiar ekranu posiada na szerokość wymiar 6096mm zaś na wysokość 2540mm. W przypadku wersji z maskownicami poziomymi wysokość jest zawsze stała i zmienia się jedynie szerokość obrazu.

ekrany maskowanie pionowe
ekrany maskowanie poziome

Maskownice pionowe XTR3

W przypadku wersji z maskownicami pionowymi to szerokość obrazu jest zawsze stała, zaś maskownice mają wpływ na korekcję wysokości obrazu. W ten oto sposób maksymalna szerokość wynosi 4064 cm (stała) zaś wysokość może wynieść maksymalnie 2283mm i jest ona ruchoma. Natywny format ekranu 1.78:1 może po drodze przybierać formy takie jak 1.85:1, 2.35: aż do 2.40:1. System posiada 8 presetów do pamięci ustawień położenia maskownic, które są w pełni konfigurowalne. Maskownice boczne wykonane z czarnego materiału uzyskały certyfikację THX w zakresie przepuszczalności dźwięku.

Dla kogo?

Maskownice mają za zadanie ukryć niedoskonałości instalacji i wszelkie nierówności wynikające z fizycznych właściwości oraz zwiększyć percepcję kontrastowości obrazu. Jasny obraz projekcyjny wyświetlany na czarnym tle zawsze wygląda na znacznie bardziej kontrastowy i wydaje się mieć lepszą głębię, aniżeli ten wyświetlany na jasnej powierzchni ściany, czy białego materiału. W ten sposób od dziesiątek lat wszystkie ekrany projekcyjne mają czarne ramki dookoła materiału. Problem polega na tym, że w świecie video mamy do czynienia z różnymi formatami obrazu. Format telewizyjny, spotykany również na platformach strumieniowych i powszechnie stosowany podczas kręcenia seriali to format 1.78:1 potocznie nazywany 16:9. Format kinowy może z kolei przyjmować różne postaci i formy, począwszy od 2.35:1 aż do 2.40:1. Mnogość formatów powoduje pewne komplikacje i utrudnienia przy wyborze właściwego ekranu.

Z całą pewnością jest do produkt przeznaczony do domowej sali kinowej, z profesjonalnym nagłośnieniem kinowym zainstalowanym za ekranem oraz wysokiej klasy projektorem video typu Sony VPL-VW5000ES. Z całą pewnością zanim zdecydujemy się za zakup ekranu ten klasy, powinniśmy zlecić do wykonania projekt domowej sali kinowej, aby projektant przeanalizował warunki projekcyjne oraz optymalnie dobrał parametry takiego ekranu.